donderdag 3 januari 2008

Kuala Lumpur (2): na een slapeloze nacht...

Hallokes!

Vandaag ( en vooral vannacht) tot de ontnuchterende vaststelling gekomen dat ook wij niet jetlag-imuun zijn. 3u geslapen, 3u woelend wakker gelegen- 1u geslapen, en dat in combinatie met (voor mij alleszins) barstende hoofdpijn en een licht gevoel van misselijkheid. Leve de levensreddende combinatie motilium-dafalgan! Wij dachten in eerste instantie dat het verder ook te maken had met de nogal felle petroleumgeur in onze luxe-kamer, maar na een volledige dag rondhossen in deze door een dikke laag smog-afgesloten stad, beseffen we dat die niet zo gezonde buitenlucht ook wel eens de oorzaak zou kunnen zijn!
Enfin, verder niks dan goeds te melden over het NY van Maleisie hoor.
De chadors, djellaba's en sari's huppelen hier vrolijk door mekaar en doen vermoeden dat moslims, hindoe's, boedhisten en waarschijnlijk ook een paar verdwaalde christenen, hier vredig samenleven. Mooi is dat! We hebben ons vandaag dan ook wreedzaam met die bonte massa vermengd en lustig aan/van alle verschillende culturen gesnoven en geproefd.


Eerst met de bus naar de Batu caves, net buiten de stad.
Een belangrijk hindoe-heiligdom is dat, bovenaan een trap van een dikke 270 treden, bestaande uit een reuzegrote gouden Shiva, een aantal grotten vol godenbeelden en jawel... heel veel aapjes!



Daarna terug het centrum in voor de KL Menara, de vierde hoogste (telecommunicatie)toren ter wereld en de hoogste van KL. Van hieruit heb je een prachtig zicht over die andere kolossen (de Petronas towers) en de rest van de stad.
Totslot hebben we een lange, zweterige doch zeer boeiende wandeling gemaakt door de drukke straten van Little India en Chinatown. Voorlopige balans: 1 blaar> Wouter.

Liefs,
Erika en Wouter



2 opmerkingen:

Ines zei

Erie, zie ik dat goed? Is dat een India-pukkel tussen die 2 wenkbrauwen? (hebben ze die in Maleisië ook dan? tiens, niet toen ik daar was)
Soit, ik voel mij verwant; 'k heb er ook zo een op mijn kin momenteel.
Zááálig geslapen wel...
Viel Spass dort en tot in 't kort!
Dikke zoenen darlings!

Unknown zei

Hey zuske! Echt blij om te vernemen dat jullie goed zijn aangekomen en de reis met succes hebben aangevat! Hoop dat er nog vele mooie dagen volgen! Wou ook effe laten weten dat ik vlot ben thuisgeraakt en ik snowboardbochten kan pakken (op blauwe pistekes dan toch:-), al moet ik toegeven dat ik toch eerder een zomervakantie-type ben!! (Dat had je al wel gedacht he hihi). Ik ga nu's een Desperate Housewiveke inhalen! Heel veel liefs en dikke zoenen!! Heike x